امضای تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با یکی از شرکتهای دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت خودرو

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در مراسم امضای تفاهم‌نامه این دانشگاه با یکی از شرکتهای دانش‌بنیان فعال در حوزه صنعت خودرو، گفت: باید بستر را برای انجام یک همکاری مستمر و انجام فعالیت‌های جدی‌تر با صنعت فراهم کرد.

دکتر حسن کریمی مزرعه‌شاهی در مراسم امضای سند تفاهم همکاری‌های دانش‌بنیان بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و شرکت دانش‌بنیان تام‌ایران‌خودرو که با حضور مدیرعامل این شرکت در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به امضا رسید، گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه شاهد همکاری‌های گسترده‌تر و جدی‌تر در حوزه‌های دانش‌بنیان صنعت خودرو باشیم. علاوه بر آن دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در دانشکده‌های مهندسی مکانیک، مواد و صنایع در بسیاری از کسب و کارهای صنعتی که این شرکت دانش‌بنیان حضور دارد، می‌تواند به این تفاهم بپیوندد.

وی افزود: صرف انجام یک پروژه مشترک، به تنهایی مشکلی از پیش روی صنعت برنمی‌دارد، بلکه باید بستر را برای یک همکاری مستمر و انجام فعالیت‌های جدی‌تر فراهم کرد.

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ارائه یک پیشنهاد برای به ثمر نشستن همکاری صنعت و دانشگاه، یادآور شد: دانشگاه ما این آمادگی را دارد تا یک مؤسسه مشترک بین شرکت دانش‌بنیان تام‌ایران‌خودرو و این دانشگاه، تاسیس و بر اساس آن پروژه‌های مشترک، تعریف و نحوه شکست پروژه نیز تعریف شود و از این طریق بتوان نقش دانشکده‌های مختلف و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را در آن مشخص کرد.

در ادامه دکتر کیوان وزیری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تام‌ایران‌خودرو نیز با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان سال دانش بنیان از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: شرکت دانش‌بنیان تام ایران‌خودرو بالغ بر 24 سال سابقه فعالیت صنعتی دارد و برای گسترش و تجهیز اتاق فکر خود نیاز به توسعه روابط خود با دانشگاه دارد.

وی افزود: "تام" هم اکنون علاوه بر صنعت خودرو در حوزه‌هایی همچون صنایع معدنی، نیرو، حمل و نقل و زیرساخت، اتوماسیون و نفت، گاز و پتروشیمی مشغول به فعالیت است و در برهه کنونی تمرکز خاصی بر حوزه شبکه برق و الکترونیک صنعت خودرو دارد و به دنبال تعمیق روابط خود در حوزه‌های دانشگاهی است.

هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم‌نامه ایجاد همکاری و هم‌افزایی توانایی طرفین در ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های مشترک علمی‌ ـ ‌پژوهشی در زمینه‌های نیرو و تاسیسات، کنترل و اتوماسیون، صنایع خودرویی، صنایع معدنی، حمل و نقل و زیر ساخت، صنایع نفت و گاز، رباتیک و هوش مصنوعی، ابزار دقیق و اینترنت اشیاء است.

در این میان، مشاوره، انتقال و تولید فناوری، آموزش تخصصی منابع انسانی، ترویج، توسعه و فرهنگ‌سازی(جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها و انتشار کتب و مقالات مشترک)، امکانات آزمایشگاهی، علمی و آموزشی، حمایت از ایده‌های متقابل جهت سرمایه‌گذاری، حمایت از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌ها و مالکیت فکری از محورهای همکاری مشترک آینده خواهند بود.

تاریخ:
1401/08/15
تعداد بازدید:
4395
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:3
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.