پژوهشگران ایرانی پر استناد یک درصد برتر دنیا در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC 1401

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر صادق صدیقی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اعلام خبر انتشار اسامی پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر، افزود: بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، تعداد سه تن از اعضاء هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در لیست پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر جهان قرار گرفتند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت، انتخاب افراد به این ترتیب که پژوهشگران در هر رشته بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده اند مرتب سازی و سپس پژوهشگران یک درصد برتر بر اساس حدود آستانه استنادی ESI به عنوان نخبگان علمی در نظر گرفته می شوند. بنابراین معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است. بر همین اساس پژوهشگرانی که توانسته اند بر اساس فعالیت پژوهشی و تحقیقاتی خود در ده سال اخیر به بالاترین سطح اعتبار بین المللی دست یابند در دسته پژوهشگران پر استناد یک درصد دنیا قرار می گیرند.

دکتر صادق صدیقی اضافه کرد: بر اساس نتایج اعلام شده دکتر حسین صیادی، دکتر مجید عمید پور از دانشکده مهندسی مکانیک و دکتر شهرام صیدی از دانشکده شیمی در جمع پژوهشگران یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند.

امید است با توسعه فعالیتهای پژوهشگران و دانشمندان کشور در راستای مرجعیت علمی و فناوری، شاهد ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح بین المللی باشیم.

تاریخ:
1401/08/25
تعداد بازدید:
3962
امتیازدهی
میانگین امتیازها:2 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.